basisonderwijs voor iedereen

Iedereen draagt bij

Veluwezoom is een solide, energieke en dynamische Scholengroep.
Aan het resultaat draagt iedereen bij vanuit eigen rol, talent en expertise. (
netwerkorganisatie)

Het organogram geeft de samenstelling van de Scholengroep weer. 

Zo zijn wij georganiseerd:

  • Elke school van Veluwezoom heeft een schoolteam en een eigen directie.
  • Per tweetal vormen de meeste scholen een onderwijsteam. Dit bestaat uit de directeur onderwijsteam, leerkrachten, een interne begeleider, soms een adjunct-directeur en enkele specialisten.
  • Ons schoolleidersoverleg is een denk- en werkplaats voor alle directeuren en adjunct-directeuren. Ook specialisten worden bij dit overleg betrokken.
  • In het directeurenberaad zitten de directeuren onderwijsteam en de bestuurder. Zij stimuleren en monitoren de koersontwikkeling en de grote lijnen.
  • Leerkrachten met expertise rond een onderwijsinhoudelijk onderwerp vormen de kenniskringen. Zij dragen zorg voor bovenschoolse beleidsontwikkeling. Zij zijn de ogen en oren naar buiten en stimuleren ontwikkelingen in de scholen.
  • Een expertteam ondersteunt de scholen en het bestuur. Vaste expertise: onderwijs & kwaliteit, HR, secretariaat. Flexibele expertise (extern): financiën, huisvesting, communicatie, administratiekantoor.
  • College van bestuur: vormt formeel het bevoegd gezag en deze functie wordt uitgevoerd door één persoon, ook wel aangeduid met directeur-bestuurder.
  • Elke school heeft een medezeggenschapsraad (mr), een ouderraad, diverse commissies en een leerlingpanel. Voor (beleids)onderwerpen die meerdere scholen óf heel Scholengroep Veluwezoom aangaan, is een compacte gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (gmr) actief. 
  • Op de achtergrond ziet de raad van toezicht (rvt) toe op het besturen van de organisatie. 
  • In de regio werken we met tal van partners samen. Dit zijn onder andere: HAN Pabo, het Samenwerkingsverband PassendWijs, gemeenten, besturen PO en VO, Sterk Techniek Onderwijs en Onderwijsregio Oost Nederland.